
Locurile de muncă sunt diferite dar dacă îti dorești cu adevărat și iți place ceea ce faci poți deveni cu ușurință angajatul perfect. Pentru asta există câteva strategii care te vor ajuta să îți îndeplinești visele.
1. Încearcă să rezolvi problemele pe cont propriu
Îti vei impresiona atât colegii cât și șeful cu abilitățile tale de rezolvare a problemelor pe cont propriu, dar dacă acestea devin insolvabile fă cunoscute dilemele întâlnite în cadrul ședințelor.
2. Demonstrează cât de bun ești în companie.
Nu trebuie să ceri o promovare Șefului tău pentru că tu îti dorești un titlu mai impresionant. Dacă vrei să avansezi în funcție arată-le tuturor de ce ești în stare și cum va beneficia compania în ansamblu. Câteodată, nu este suficient să ai o activitate excelentă. Dacă vrei ca șeful tău să te iubească, va trebui să demonstrezi cât de importantă este activitatea ta în companie.
3. Ajustează-ți stilul de comunicare pentru a se potrivi cu cel al companiei
O parte din munca ta este să ușurezi munca șefului tău, iar pentru asta trebuie să afli de la început cum preferă managerul tău să comunice. Prin e-mailuri, conversații față în față, dar și cât de des ar trebui să aibă loc aceste discuții. Dacă există o nepotrivire între stilul tău și cel al șefului tău, este important să ai o conversație deschisă despre acest subiect. Evită bârfele legate de companie, mai ales în prezența colegilor deoarece nu știi niciodata cine îți este aliat și cine este aducător la cunoștința șefului.
4.Cere sfaturi
S-ar putea să te gândești de două ori atunci când vrei să-l întrebi ceva pe șeful tău, indiferent dacă este vorba despre cum a ajuns să aibă funcția curentă sau despre strategia de marketing pe care el crede că ar trebui să o urmezi. Însă cercetările realizate de Harvard Business School sugerează că solicitarea sfaturilor nu te face să pari mai prost, ci doar mai competent, adică exact cum ai vrea să te vadă managerul tău. Adu-ți aminte că este mai bine să ceri un sfat, nu o opinie. Solicitarea de consiliere creează un parteneriat între tine și șeful tău și îl încurajează să fie în favoarea ideii tale. Pe de altă parte, atunci când îi ceri părerea, managerul face un pas înapoi și devine mai mult un evaluator obiectiv.
5. Mergi la birou devreme
Angajații care ajung la birou devreme sunt percepuți de către managerii lor ca persoane conștiincioase și primesc ratinguri de performanță mai ridicate decât angajații care ajung mai târziu sau întârzie in mod repetat.
Sper că ti-am fost de folos!